Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego
Dla Mieszkańca

Zadania Wydziału Zarządzania Kryzysowego – Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego:
- Pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego.
- Organizowanie przetwarzania, sprawdzania i przekazywania informacji dotyczących sytuacji nadzwyczajnych.
- Podejmowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem Centrum do koordynacji działań w razie zdarzeń kryzysowych.
- Współdziałanie z Centrami Zarządzania Kryzysowego organów administracji publicznej.
- Nadzór nad funkcjonowaniem systemu alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności..
- Gromadzenie, aktualizowanie baz danych i innych narzędzi dla potrzeb Centrum oraz współdziałanie w tym zakresie z innymi wydziałami Urzędu, administracją samorządową, administracją zespoloną i niezespoloną oraz innymi służbami, inspekcjami i organizacjami pozarządowymi.
- Pozyskiwanie informacji i opracowywanie dobowych meldunków.
- Współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska.
- Współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne.
- Stała wymiana informacji ze służbami dyżurnymi administracji zespolonej i niezespolonej oraz innymi służbami i inspekcjami.
- Dokumentowanie działań podejmowanych przez Centrum – w przypadku zagrożenia i zaistnienia stanu kryzysowego niezwłoczne i ciągłe informowanie o rozwoju sytuacji Centrum Zarządzania Kryzysowego szczebla centralnego.
- Przyjmowanie zawiadomień o zamiarze zorganizowania zgromadzenia w postępowaniu uproszczonym.
- Realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
- Całodobowe alarmowanie członków zespołu zarządzania kryzysowego.
Contact data
Miejskie Centrum Zarządzania Kryzysowego
ul. Reymonta 47 oficyna
45 – 072 Opole
77 54 11 340 / 77 44 61 077
mczk [at] um.opole.pl
Location